söndag 21 november 2010

Blogga eller inte blogga

Att blogga är kul, men det tar mer tid än man kan tro. Det är inte det att jag inte har tid, det är snarare så att jag bara vill mysa med Elle varenda vaken stund på dagen och när vi sover också för den delen.
Det är lustigt, jag har till och med svårt att lämna henne med Pierre nu bara för att skriva uppsats till Berghs. Skulle verkligen behöva sätta mig ner och skriva en till uppsats som jag skulle lämnat in för 2 veckor sen, men det är inte så kul som det var förut, nu vill jag liksom bara vara med henne. Hon får mig att skratta och jag mår så bra när jag är med henne. Innan hon kom så längtade jag efter Pierre, det är inte så att vi inte vill att han ska vara hemma men nu saknar jag honom inte riktigt lika mycket. Dagarna går så fort och jag och Elle njuter i fulla drag av allt kul som händer runt om kring.

Denna helg har vi hittat på saker hela familjen, det är super mysigt.
I går morse var Martina, Patrik och Herman här och fikade med oss det var väldigt mysigt och trevligt. Vi gillar dem mycket.
Sen var vi en stund på stan, köpte bland annat en 7Am åkpåse till Elle och ett par vattentäta stövlar till mig. Skönt att slippa frysa och bli blöt om fötterna, ska ut och prov gå dem imorn :)
I dag har vi varit i Jönköping på Cykelmässa, den var sådär. Inte så väldigt spännande men det var kul att åka en sväng med nya bilen och hitta på nåt.
Vi gick som familj och hade därför rabatt...första gången vi är en familj i något speciellt sammanhang, känns bra.
Något som ändrats lite de senaste två dagarna är att Elle inte bara är nöjd, hon skriker faktiskt ibland tills hon gråter. Det känns hemskt i hjärtat när hon gråter, hon vill upp ur vagnen, upp i famnen vara nära och mysa och jag går och shoppar. fast jag kan lova att vi sprang hem när tårarna kom, jag slängde mig i soffan och ammade henne tills hon var nöjd och sen sov vi där båda två.

I vilket fall så hinner man inte blogga lika mycket som innan hon kom, men jag tänker inte ge upp helt. Det är ju faktiskt roligt att ha kvar.
Denna vecka ska Pierre få ta en bild på min mage...kanske inte så roligt nu, men kul att ha något att jämföra med när man är i form igen..om x antal kg och många mil på spinningcykeln :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar