onsdag 4 mars 2009

Varför jag är så förfärligt trött!!

Först kan jag berätta hur det skulle kunna vara.
Jag vaknar på morgonen sträker på mig som en katt, vänder mig om till vänster och kysser min underbara man, han knorrar lite och ger mig en kram. Hoppar upp ur sängen, sätter på lite kaffe och skuttar in i duschen. Ur duschen, fixa macka till mig och Han.Smink, kläder, träningsväskan, full fart iväg från vår stora ljusa två med balkong och badkar, iväg till jobbet. Tillsvidareanställnig på ett jobba som jag uppskattas på och presterar bra, utveckal en ny lösning för den digitala kommunikationen och får omåttligt beröm för mina idéer. Äter en stor härlig lunch och kommer på en bra idé till middag, ringer Han och Han säger att det är hans tur och att när jag kommer från träningen så ska han skämma bort mig. Träning, jag är stark och klättrar i höga varv upp för branterna på spinningen...hem till min underbar man och en god risotto. Sen krypa ner med en god bok och lite kärlek...men så här är det inte i mitt liv....

I natt vaknade jag kl 4 av att min granne sjöng att han hatade sin tjej...jäkligt högt, han höll på i ca en timme...sen somnade jag om för att bli väckt av mobilen klockan 05.55. Snozade och sov till 06.55, vilket innebär ungfär 30 minuter för kort tid för att hinna till jobbet i tid. Höga klackar, för man vet ju aldrig när man träffar dröm mannane, bäst att vara förberedd. In till jobbet, snubbla runt i 10 cm klackarna i så högfart det går...inte bra. Börjar morgonen med att inte riktigt förstå vad det är jag ska göra..så fortsätter heladagen. Iväg till spinningen, musklerna skriker efter ca 12 minuter, bara 60 min kvar...var ska jag hitta energin nu?
Hem till en lgh som inte är min, som är stökig, och jag behöver diska. Vräker i mig mat som jag gillar och missar upplevelsen att njuta av maten.
Sen chatta och blogga...fixa naglarna och dö...

Önskar mig verkligen bort ibland.

1 kommentar:

  1. fy vad tråkigt det låter. fast du vet att lägenheten fortfarande kommer att vara stökig, även om du hittar Honom. jobbet kommer alltid att vara jobbigt hur roligt det än är, för det heter inte jobb av en slump.
    jag hoppas iallafall att du hittar det du söker oh får lite välförtjänt vila!

    SvaraRadera