torsdag 19 augusti 2010

Mödravårdcentralen och lite till

Idag har jag varit hos min BM. Jag gillar henne, men vi klickar inte riktigt.
Det känns som om hon tror att jag inte vill ha vårt lilla barn.
Inte för att jag klandrar henne. Första gången vi var där, grät jag i 1 timme...mådde inte så bra i början av graviditeten, det var för mycket på en gång. Kände mig ensam, dum och olycklig. Grinade och åt jätte lite.
Nu mår jag bra och längtar tills vår lilla skatt kommer ut. Det kommer ändra en hel del det förstår jag, men nu är jag redo, nu vågar jag.
Vår BM sa i dag att hon tyckte att jag skulle gå till en psykolog eftersom jag har sökt till en kurs som slutar efter det att bebisen kommer.
Hon är inte säker på att jag kommer kunna genomföra den och har starka tvivel på hur jag ska klara av att amma och läsa 25%.
Ibland blir jag bara lite irriterad, varför kan inte folk peppa mig i stället? jag vill ju inte veta att jag kommer misslyckas. Plus att jag tror på mig och det gör Pierre och Karin och Mamma också.
Det kan inte vara omöjligt att göra dessa två saker samtidigt, även om jag förstår att det kommer bli tufft.
Fasen, jag var på bra humör innan, nu är jag lite arg!!!

Äsch; skit i henne. Nu ska jag fixa hemma.
Jag har även ringt om en bil idag, kändes bra. jag tror att jag börjar få koll på läget. Ny eller begagnad är frågan.

I vilket fall så ska jag spendera dagen med att fundera över inredning och prata med min mage...för där är det full fart :)

Ska även ut på stan och köpa lite presenter och typ så att jag kan fixa tavlorna i vrummet. Jag har en vision :D

Kram på er som läser, ni är älskade av mig, väldigt väldigt mycket :)

1 kommentar:

  1. usch vad trist det är med BMs som lägger sig i där dom inte är välkomna..
    Självklart kan man amma och plugga 25%!
    Och om du nu mot förmodan känner att du måste hoppa av så kan du väl ta det då? Det är väl bara dumheter att gå och oroa sig för något sådant.

    Allt kommer bli bra ska du se. Precis så som du vill ha det!
    När du känner dig ensam och om du känner dig osäker så får du jättegärna prata med mig också.

    puss och kram.
    elvira

    SvaraRadera