onsdag 4 augusti 2010

Onsdag och lite förälskad

Idag har jag och Sambon varit ute och provat bilar. Vi borde ju ha en nu när vi har en bebis på G. Vi har följande krav:
- miljöbil
- 5 dörrar
- få plats med barnstol och barnvagn
Annars är kraven väldigt få.
Vi var runt lite men fastnade längs på mitt favvo märke AUDI. Vi provkörde två bilar en A3 med 5 dörrar och en A4 Sedan. Det är STOR skillnad på prestanda på dessa två bilar även om motorerna och hästarna var ungefär de samma. A4an kändes som en dröm...en dyr dröm. Vad det blir för bil är bara att vänta och se, vi vet verkligen inte. Imorn ska vi till Honda och Mazda.

Vi tog också en sväng till IKEA och till Plantagen. På Plantagen hittade jag fantastiska liljor som doftar. Har aldrig sett dessa förr och är förvånad över doften. Nu står det i allafall fint i vår kökshall.


Hon som ville ha sängstommen kom och hämtade den idag, så nu är vi 700 kr rikare och en sängstomme fattigare. Skönt :)

jag har även sytt en kudde till min fina vita fåtölj och väntar nu på att grytan på spisen ska bli klar.

Väldigt spännande dag, vi hade inga planer och därför blev den extra bra!

2 kommentarer:

  1. De ser fantastiska ut och doftar!!
    Var har du köpt dem?

    SvaraRadera
  2. vad mysigt! jag håller tummarna för bil så jag har något att köra sen ;P
    jättefina liljor! vill också ha!
    saknar dig! kul att du bloggar!!

    SvaraRadera