måndag 23 augusti 2010

Pierres födelsedag

Idag för så där 37 år sedan hände något väldigt speciellt, min fina omtänksamma sambo föddes i Sveriges 17 största stad Vaxjö.
Eftersom vi har spenderat helgen hos hans föräldrar vet jag nu att hans mamma vägde 56kg!! när han föddes...helt galet va liten hon var.
Pierre var i vilketfall ett väldigt sött litet barn som skrattade nästan jämt, alla bilder som finns på honom är med det största av leenden. Han pinnade fort och älskade att sparka boll. Det är synd att han inte ler lika mycket nu som han gjorde då, men annars så är han ju så fortfarande bollälskande och snabbspringande.
Är det en sak som är säker så är det att jag både beundrar och älskar honom väldigt mycket.
Eftersom han har fått mig att lova att jag inte ska köpa några presenter till honom så ska jag försöka låta bli. Men jag kan inte låta bli att helt fira honom. Så ikväll när han kommer hem efter 2,5 timmars spinning ska han få en god middag och efterrätt.

Dagen till ära har jag varit och dragit ut min tredje visdomstand. Skönt att bli av med den (den satt ut åt kinden så jag inte kunde tugga eller borsta den).
Sen har jag lagt lite extra pengar genom att köpa en sittpuff i senapsgult till vårt svart/grå/vita vardagsrum, kommer bli mycket snyggt när det är klart.

Till min stora glädje ser det ut som om fönster reparatörerna kan komma till oss redan denna vecka.

På fredag ska jag till Stockholm (det ska bli väldigt skönt att komma "hem") jag börjar ju på Berghs på lördag så det är bara till att sätta sig på tåget.
Jag har lite tur ibland, den litteraturen som jag sak ha, har jag redan läst (bara för att jag är intresserad :)) jag har även en övningsbok till den så jag kan redan nu börja med att göra övningar som finns där :)
Hurra va roligt det ska bli!!

Just nu längtar jag tills bebisen kommer, fast det är låååångt kvar.
Sen längtar jag tills helgen då jag får träffa alla fina vänner och mysiga familjemedlemmar. På söndag ska jag, min underbar mamma och min finaste syster gå i skogen och hoppas på att plocka svamp. MYSIGT!

Igen, grattis till min fina sambo. Är väldigt lycklig över att jag har honom i mitt liv, han är otrolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar