fredag 6 augusti 2010

Smycken

Att jobba med något som man tycker om är nästan förutsättningen för att göra ett bra jobb enligt mig.
När jag arbetade på mitt senaste företag så gjorde jag det jag skulle, men kanske inte med finess eller kärlek. Lönen var bra, föremånerna lika så, hade även möjligthet att mer eller mindre fritt välja när och hur mycket jag jobba.
Det var inte bara flytten till Göteborg som fick mig att vilja byta jobb, den känslan hade jag haft länge innan vi belsutade om att jag skulle vara den som ryckte upp mitt liv och flyttade. På någotvis hade jag minst att förlora.
Eftersom jag flyttade när jag bara vara i 2 månaden och de på mitt förra föratag inte hittat någon ny beslutade jag mig för att stanna och gjorde så i 3 månader extra. Slitigt med pendling varje måndag, morningsickness mm men det kändes bra då. När jag sedan igen blev erbjuden att stanna sa jag "jag är klar här, kan inte tillföra mer nu, nästa steg måste ni ta själva" Kan vara svårt att ge upp ett bra jobb mot ett liv som gravid och arbetslös, men det var något som jag var tvungen att göra, hur som helst så slutade jag.
När jag under juni månad redan hade börjat bli galen på mina evighetsveckor utan något direkt innehåll, såg en skyllt om extra personal i en av mina favoritbutiker precis på vår gata så tänkte jag "varför inte"
Så nu jobbar jag några dagar då och då på Valt av Annika
Annika har valt flera olika märken som jag gillar och det är lätt att sälja dem, eftersom det aldrig känns som om jag säljer. Det bästa med att jobba hos Annika är nog Annika själv, hon är cool, snäll och rolig. Det finns egnetligen inget att klaga på. Det skulle i så fall vara min trötta foglossningar som inte gillar att jag står, men annars så är jag lycklig som få :)
Har hittat ett mycket fint smycke som kanske hamnar runt min hals den 25 september då Madde och Jonas gifter sig. Lägger upp en bild lite senare.
Nu SKA jag äta lite mer lunch!! BASTA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar