tisdag 3 augusti 2010

Saft, gelé , bullar mm


Om Laila Bakar vill gå i pension så står jag näst på tur!! Lovar och svär att jag är bra i köket ;)
Idag har vi varit i Frillessås hos Jonas och Madde, med oss hem hade vi 1 liter svarta vinbär och 2 liter röda vinbär. Så nu har jag kokat saft och gelé. Mycket snart ska jag ge mig på mina favorit kakor, Macarons.


De som inte ätit dessa små delikata franska bakverk, bör prova och de som inte har tummen mitt i handen när det kommer till kakbak så prova att göra dem också.
Vill inte påstå att det är lätt eller att jag lyckats, men en sak är säker. JAG GER INTE UPP!! Vill verkligen lyckas med dessa små sötsaker, även om de är sååå svårt :)
Under de kommande veckorna har jag två inredningsprojekt och två bakprojekt.
Först ska sovrummet bli klart och sen så ska jag ge mig på hallen.
När det kommer till bakningen är det Keylimepie som står först och sen Macarons.

Hoppas så att det går vägen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar