torsdag 26 augusti 2010

Känslan av en "varnlig" dag

Imorse ringde klockan för första gången innan kl 07.00 eller inte för första gången men ända sedan jag slutade jobba vid midsommar så har jag inte gått upp så tidigt.

I vilket fall. Idag kom hantverkarna och började byta foder och derv runt våra vardagsrums fönster (det var dåligt gjort och vi hade kallras förra vintern). Så nu blir det nytt och bra.
Eftersom vår lägenhet inte är så stor så kände jag mig en smula i vägen. Så efter att ha fixat mig lite gick jag ner och åt frukost på ett kafé nära oss. Väldigt skönt och gott. Hann även prata med min fina syster, Frida, Jessica och Pegah. Bra start.
Sen iväg till en massör som knådade bort den värsta smärtan i min rygg, helt fantastiskt. Han var både snäll, rolig och stark. Det gillar jag!! Massagen får 10 kaniner av 10 möjliga :)

Efter massagen (allt detta hanns med innan kl 10) så gick jag till Åhléns för att köpa bebis kläder. Hittade mycket fint, men valde dessa.
Detta är första gången som jag går ner på stan och köper några bebis kläder. Innan har vi fått lite och valde varsin när vi var i NYC för 3 månader sen.
Så detta var premiären. Är så nöjd och tycker väldigt mycket om allt som jag köpte.
Det var inte så dyrt heller, hade 20% rabatt och fick 5000 extra bonuspoäng!! Inte illa.

Resten av dagen har jag hängt med Mattias Davén som flyttat ner för att bli sambo med sin flickvän Amy. Han ska även fria till henne, vilket är mycket stort för den och vi var och tittade på ringar. Eftersom hon är från USA så är det tradition att förlovningsringen är stor och prålig. Hon gillar Tiffany´s :) och han har inget jobb!! I vilket fall så var vi runt och tittade lite på utbudet och funderade på alternativa lösningar.
Sen åt vi både lunch och fikade. När vi fikat kom även Amy, väldigt mysigt.
När vi satt och fika kom en alkoholist fram och sa att jag var kär i Amy och frågade om Mattias var far till mitt barn!! detta samtidigt som de satt och höll varandra i handen på bordet. Mycket lustigt :)

Nu är jag i alla fall hemma igen och ska packa för min helg i STOCKHOLM.
Längtar efter alla så mycket. Det blir till att kramas i morn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar