torsdag 2 september 2010

Jaha, torsdag?

Idag är en sådan där mellan dag, det är inte en dålig dag utan generellt ganska bra. Har varit och fikat med några av mammorna från föräldrargruppen, mycket mysigt och skoj att komma ut lite. Sen gick jag och en mamma och tittade lite på stan.
Sen gjorde jag något som jag generellt har mycket svårt för, jag visade vår mycket MYCKET stökiga lägenhet. Älskar ju att ha gäster, men jag föredrar att städa innan folk kommer och ser hur vi har det. Just nu är det så många påbörjade projekt överallt att man kan bli galen. Tror att det är dags att ta fram det stora blocket och skriva upp allt som behöver fixas. Det är inte bara saker som måste bli klara tills bebisen kommer utan även rent allmänt. Över allt ligger det saker och jag blir tokig. Många dagar är det bäst att stanna i sängen eller bara stirra på väggen, inte titta vänster inte höger.
En sak är iallafall säkert, vi kommer ha att fixa med de kommande 2 månaderna.

Följande saker SKA bli klart innan bebisen kommer:

Trappa på plats (infällda lampor i trappstegen på plats)
Utrymmet under trappan, byggas och tv mm monteras
Barnrum byggas och inredas
soffpuff komma
tavlor upp på väggarna både i hallen och i v-rummet
Spiraltrappa säljas!!
Nya skivor till köket, ny spis och nytt underskåp monteras och installeras
Nya lampor till köket
hatthyllor upp i hallen
Massa möbler säljas
Skötbord monteras på toaletten på övervåningen

Sen är det såååå många små saker som silikona handfat, såga av ben på handfat, montera ben på puff och massa massa mer.
Jag måste nog gå och lägga mig en stund för jag blir trött bara av att tänka på allt som ska göras.

I vilket fall, gillar fortfarande mammorna i föräldrar gruppen! Det är så kul och skönt att ha folk att hänga med, även om jag var rysligt trött idag :)

Nu ska jag skriva en lång detaljerad lista till mig och Pierre, så att vi kan få tummen ur. Heja Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar