fredag 17 september 2010

veckan som gått hittills

Jag har haft en väldigt bra vecka denna vecka, även om kliet gör mig mer eller mindre galen.

Här om dagen var jag med 5 mammor ur mammagruppen och fikade, det var väldigt mysigt. Tänkte va skönt det är att bara sitta och prata när man har så mycket gemensamt. Vi var på ett mysigt ställe som jag inte varit på förut, SoHo. De som var med var Daniela (min nyfunna hängkompis) Maria, Annelie, Kajsa och Anna.
Daniela är beräknad tills den 3 okt, Mara tills den 18 sep!!, Kajsa den 24 sep, Annelie den 28 sep och Anna den 23 nov. Det var två som inte kunde komma Anja (ska få den 2 nov som jag) och Elin som ska få den 1 nov.
Efter fikat tog jag spårvagnen till en vän och hennes lilla tjej. Bebisen är snart 6 veckor.
Så mysigt och trevligt att träffa dem, de har båda haft det jobbigt.
Lillans höft hade inte fixerats så hon ligger i en ställning som håller hennes kropp helt stilla, min vän får inte ta av ställningen utan måste åka en gång i veckan och bada henne på sjukhuset. Själv har hon också fått infektioner och varit inlagd. hon fick mjölkstockning och var tvungen att åka in och tömma var ur brösten. Sen har hon åkt på något som liknar och låter som det som min syrra har, problem med lederna. Tycker verkligen synd om dem, men de är starka och kommer igenom detta.
I vilket fall var det skoj att se dem även om jag inte kunde göra så mycket för dem som jag önskar.

Igår var jag runt och fixade saker och träffade en läkare för min kliiga kropp. Fick även massage.
På kvällen var Daniela, Ann-Charlotte + fina lilla Sebastian och jag på Fina Frön och botaniserade lite. Jag köpte en filt, en mössa och ett par byxor till Elle.
Fina Frön har så mycket fint och även en bra hemsida http://www.finafron.se/shop/index.html
Efter shoppingen gick jag och Daniela och åt på Caleo. En mysig restaurang med god mat och helt ok priser. Det var mysigt och skönt att bara få sitta en stund och njuta.
Daniela är verkligen en mysigt och kul tjej. Det är skönt att ha någon som precis som jag är för rastlös för att inte göra något. Plus att vi ofta tänker likadant.
Roligt!!

Nu har jag packat, ätit lite och ska sätta mig en liten liten stund för att sedan fixa lunch som jag kan ta med mig på tåget till Stockholm.
Är inte tillbaks i GBG förens på fredag nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar