söndag 5 september 2010

Redan i magen gör de inte som man vill

Idag har varit en överlag bra dag, vi har varit på MIO och IKEA.
Men sen var det något som hände, eller kanske rättare sagt INTE hände.
Redan i morse när jag vaknade kände jag inte min lilla tjej, hon liksom svarade inte på vad jag gjorde och de få små buffarna jag fick var svaga.
Först tänkte jag, det är ingen stor sak, men när kl blev 5 och jag inte känt henne sen kl 11 så ringde jag Östra Sjukhuset.
Samtalet var typen, jag känner inte min bebis, kom in!!!
Vi satte oss på spårvagnen och åkte de 12(eller flera) hållplatserna till Östra och åkte upp till special förlossningen. Efter lite väntan blev magen och jag uppkopplade till en CTG maskin som kollade lillan hjärtljud och även mätte aktiviteten i livmodern.
Som tur var var allt som det skulle även om hennes hjärta var nere under 120 slag per minut och upp i 160 slag. Det är tydligen inte ovanligt att det går upp och ner.
Det är skönt att man får så bra mottagande på sjukhuset även om man bara är orolig.
man vill ju inte att det ska vara något fel nu när man närmar sig slutet på det roliga.
Efter att vi varit där börjar hon såklart sparka igen och lever nu rövare, precis som vanligt. Trist att hon ska göra mamma så jäkla orolig, men det är väl bara början! Antar att hon tycket att hon fick för lite uppmärksamhet helt enkelt.

Till middag idag har jag ätit ett paket kräftor själv :)

Nu är det dags att tvättahåret och krypa till sängs.

1 kommentar:

  1. Ett tips är att, när hon inte rör sig så mycket eller har varit still ett tag, så lägg dig på sängen eller soffan och slut ögonen och slappna av.
    När man vilar så börjar dom ofta röra på sig hur mycket som helst. ;)

    SvaraRadera