torsdag 16 september 2010

Klåda?!!

Alltså jag har fått något som kallas gravidklåda. Det kliar och kliar och kliar. I princip på hela kroppen. Underarmarna, magen och brösten är värst.
När man ska sova så kliar det, när man går så kliar det, när man vaknar så kliar det.
Det finns tydliga två olika sorters klåda. Den ena är helt ok.
Det innebär typ att det kliar.
Den andra är inte bra för bebisen.
När kroppen utsöndrar mycket hormon så är det inte alltid så att levern och gallan hänger med, det hormonet som de inte hinner ta hand om blir till gift i kroppen och kliar på mig och kan tydligen vara farligt för min lilla tjej.
Så idag ska jag gå till doktorn så att de får tareda på vilken form av klåda det är jag har.
Hoppas så att det är den god artade varianten och att jag kanske kan få något mot kliet.
Det är ju trots allt 7 veckor kvar och jag vill gärna behålla min hud :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar