tisdag 28 september 2010

Trappa??

Hela min tillvaro är som en låååång väntan.
Som jag skrev i morse så skulle det installeras en trappa idag...men icke.
Det var fabrikationsfel på den som kom, så nu är det bara till att vänta en vecka till. Visserligen så skulle vi först fått den installerad nästa vecka, men så kom den tidigt. Det kändes lite, är det sant...kan inte vara så!!
Och man ska inte ropa hej förens man är över ån, ingen trappa gick ju att monteras så nu är det bara till att vänta.

VÄNTA!! Skratta eller gråta??? Snickaren som skulle montera trappan ringde nyss och frågade om han fick komma upp. Han tittade lite skamset på trappan och sa..."det är jag, det är inte fel på trappan, det är fel på mig!!!" Det var heltenkelt så att att vagnstyckena låg åt fel håll...så om han hade vänt det ena 90 grader så hade det fungerat...vi gör alla fel och det är helt mänskligt. Ingen skugga på honom! Dock är det en liten suck...varför går saker inte bara vägen?

Idag när jag har väntat har jag investerat i en ny säng till vår lilla fina Elle. Det blev en sådan här :)
En troll Lux. Det var bra pris på Happyland, bara 1295 inkl madras. Sen köpte jag även kudde, täcke och spjälskydd. Nu kommer hon kunna sova gott :)
Känns så skönt. Det har varit väldigt mycket med väntan på att köpa det som saknas. Pierre och jag har lite olika taktik, han vill fundera jag ser inte anledningen till att vänta och fundera. Inte alltid iallafall. För mig tog det endast 5 minuter att bestämma mig....sen hade jag betalat och var på väg från butiken.
Fasen va skönt det är att åka själv ibland. Även om jag inget hellre vill än att vi ska besluta och fixa tillsammans. Idag ska jag tvätta alla Elles sängkläder så att jag kan bädda nytt och fint till henne :)Har köpt sängkläder med ugglor på och så har jag fått fina från min syster (lånat) med elefanter :D sååå mysigt.

Min syster kommer ner och hälsar på mig och Elle bara hon sen. Det ska bli så mysigt. kan verkligen sakna henne, om hon och jag bodde på samma ställe skulle jag vilja att hon kom till BB med mamma först av alla...de skulle verkligen vara mysigt.
Men nu är det som det är.
Det är iallafall skönt att älska sin syrra och veta att hon älskar mig också.

1 kommentar: