lördag 4 september 2010

Lördag och ändå ensam

Det är lustigt det här med att inte riktigt känna sig hemma.
Jag sitter hela veckorna och liksom väntar mer eller mindre på att något ska hända. Visst hittar jag på saker och försöker driva igång projekt av olika slag, men det är inte alltid så lätt så det blir ofta ganska mycket vänta.
Vad är det då jag väntar på, jo ofta är det just väntan att det ska bli helg, helg så att Pierre kommer hem och är med mig.
Också nu är det helg men ändå så är jag ensam. Det är väldigt tråkigt.
Önskar att helgerna var längre och att jag hade mer ork så jag kunde följa med honom till simhallen, just nu tycker jag bara att det är tråkigt att träna, jag får ju typ inte göra något iallafall. När jag tar mig till gymmet så känns det bra, men sen får jag mycket ont dagen efter, det är frustrerande och inte skoj.
Denna vecka ska jag jobba tre dagar, det ger inte mer pengar i princip men det gör ju så att jag håller mig sysselsatt.
Kanske borde hämta ut lite lön för de dagarna som jag har jobbat? fast det är ganska irriterande det där med att hon ska dra av 30% av lönen...kan inte riktigt förstå hur hon tänker.
Jaja, nu ska jag i vilket fall sätta lite fart med att göra mig i ordning, ska ju fika med en kompis till Malin idag. Ska bli trevligt. Hoppas bara jag kan gå lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar