onsdag 6 oktober 2010

Att sova eller att inte sova

Idag finns det visserligen en bra anledning till att jag varit vaken sedan 06.15 (trappmontören kommer), men varför jag inte kan sova gott de 6-7 timmarna som jag faktiskt ligger i sängen är inte kul.
Varje natt vaknar jag och kliar, på ett sätt har det blivit bättre (har vant mig) men nu börjar jag bli väldigt trött. Om man inte få sova så kan man ju inte hämta någon energi heller.
Jag ska försöka sluta klaga, men det är svårt!

Igår kväll var vi på profylaxkurs. Både jag och Pierre var överens om att det var en aningen överreklamerat. Många av de saker som vi gick igenom hade vi redan betat av med föräldrar gruppen.
Vi gjorde avslappningsövningar som man får lära sig i skolan (iallafall om man gick på Friberga), man lyssnar på musik och tänker/spänner en kroppsdel i taget och sen slappnar man av.
Sen gjorde vi andningsspiralen, hur man ska andas genom en värk.
Handmassage stod också på schemat.
Avslutningsvis så gjorde vi en bebismeditation, vilket gick ut på att man skulle tänka på den lilla i magen och sända ett meddelande till henne. Det var mysigt men kanske inte så användbart till förlossningen.

Idag hade jag tänk att åka till IKEA,men jag tror inte att jag hittar kraft att göra det. Så jag får slåss med montören om våra 69 kvm, ska dock gå ut och äta frukost. Så slipper jag vara här hela tiden.
Ska även se till att skriva klart uppsatsen som ska in i morn :)

Om jag kan ska jag försöka sova en liten stund också. Kanske går bättre på dagen? vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar