tisdag 5 oktober 2010

Måste sluta säga att jag ska och göra istället

Jag är ganska så övertygad om att jag lider av en sjukdom, jag-ska sjukan! Obehagligt!
jag har en lååång lista på saker som jag borde göra och måste göra nu när hon är på väg och det ända jag lyckas avverka är typ tvätta (idag inte det heller)
Är långsammare och mindre benägen till att ta beslut än jag varit på så länge.
Har glömt bort hur nice jag tycker det är när det är ny städat och allt är fixat.
Mina dagar går just nu mest ut på att vänta och fundera över de saker som jag ändå inte gör.
Dagen igår var ett prakt exempel på en dag som jag hade tid att fixa en massa saker, men vad gjorde jag? Detta hann/kom jag för mig med att fixa.
- bäddade lillans säng (satte dit gosedjur och knöt fast spjälskydd!!)
- gjorde rent ljuslyktan till balkongen
- tvättade 3 barnkläder och en filt...väldigt jobbigt (i maskin)
- bäddade
- lagade visst middag!!
- just det skrev lite på förlossningsbrevet och stirrade på datorn i 3 timmar

Ärligt, inget blir gjort. Jag har liksom inget driv, så nu tänker jag sluta säga att jag ska och om jag känner att jag orkar eller har lust så ska jag göra saker och istället säga "oj, jag är så effektiv, hade inget på min lista men gjorde saker ändå!!)
Sen ska jag leva efter det som min mamma brukar säga
"Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvette!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar