tisdag 26 oktober 2010

Falsktlarm

I natt har vi varit inne på Östra sjukhuset, jag visste att det inte skulle komma någon bebis. Men de ville att jag skulle komma in.
Det var nämligen så att jag inte riktigt visst om vattnet gått eller ej.
Ibland kan det nämligen vara så att huvudet är ivägen så att vattnet inte strömmar ut. Eller som för min syster där vattnet gick när Morrison föddes...alltså ingen vatten avgång.
Det lustiga var att jag hade regelbundna värkar med 4 minuters intervall på en styrka av 48-55 (av 100) detta innebär att latensfasen är igång. Denna kan ju vara väldigt lång. Själv kände jag inte så mycket, speciellt inte när jag låg där, det var mest mysigt och jag var mest trött.
Skönt är det med tens maskinen som man kan ha på sig hela tiden (förutom om de måste sätta en elektrod i huvudet på bebisen)
I vilket fall så trodde inte den snälla BM som tag hand om mig att det skulle dröja så länge till :)
Snart är hon här!!!

På fredag kommer snickaren, så det bästa vore ju om bebis också kom då, då kan jag stanna på BB lite längre och de bli klara här hemma :)

Nu ska jag fika med Maria och lilla bebis Nathalie :) tur att jag har så många fina mammor att hänga med.
Det var väldigt mysigt med Linda och Laura igår. Linda är verkligen en tjej som jag gillar mycket :) Första känslan av henne hänger kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar